divendres, 5 de juny del 2015

Alice in the Dark World

Ja fa uns mesos varen venir a l'escola a fer una masterclass els germans Grangel (http://www.grangelstudio.com/). L'estudi Grangel és conegut internacionalment per haver treballat amb directors com Steven Spielberg i Tim Burton en la realització dels dissenys conceptuals de pel·lícules com: La novia cadáver, el príncipe de Egipto, Madagascar, Kung-fu Panda...

Durant els següents mesos hem estat molt enfeinats fent diversos exercicis que ens corrien pressa i participant en concursos, però finalment, aquest últim mes del curs l'hem dedicat a realitzar un exercici sobre disseny conceptual, per tant hem hagut de fer memòria de tot el que ens va ensenyar en Jordi Grangel.

L'exercici tractava de fer el disseny conceptual d'una nova pel·lícula d'Alícia al país de les meravelles que ens havíem inventat. La pel·lícula es diu Alice in the Dark World i tracta del següent:


L’Alícia, ja ha passat l’adolescència, i tot i que encara és jove i degut a un seguit de circumstàncies que la trasbalsen profundament, torna a caure pel forat de la llodriguera del conill. Aquesta vegada però, cau més avall del país de les meravelles a un món tenebrós on hi ha les versions fosques i malvades dels habitants del món de les meravelles.

Els personatges del país de les meravelles hauran d’anar a rescatar l’Alícia abans no quedi atrapada per sempre en aquest món que de mica en mica li va pervertint la personalitat.


Per tant en la pel·lícula hi ha tres mons clarament diferenciats:

_El món real: Ambientat en l'Anglaterra de mitjans del segle XIX en plena època victoriana. Ambient burgès, que és a on pertany la família de l’Alícia. Els personatges de l’entorn de l’Alícia són altius i decadents. L’Alícia és aventurera i decidida aquest fet contrasta amb el seu entorn. 

_Wonderland: Món del subconscient i de les meravelles. Alegre, il·lògic i màgic. I sobretot, molt relacionat amb la infantesa. Els personatges no han de tenir el mateix disseny que en les pel·lícules anteriors, es valorarà molt que se’ls hi doni un altre aspecte.


_Dark Wonderland: Versió fosca de Wonderland. Món del subconscient, però en la seva versió fosca i de malson. És com si l’Alícia hagués anat a una part encara més profunda i primària del subconscient. Referències a les fàbriques, la contaminació i la mecanització de la revolució industrial anglesa. Un món molt més adult i decadent que wonderland. Hi poden sortir, molt subtilment, referències sexuals... Les versions dels personatges en aquest món reflecteixen les pors més profundes de cada un d’ells.


_Personatges: Els personatges de cada món seran els mateixos, però hi haurà els seus diferents reflexes per a cada món. Això vol dir per exemple que la llebre de març ha de tenir una versió humana en el món real i una de fosca en Dark Wonderland, a més de la versió de les Meravelles.
Els alumnes havien de crear els dissenys de personatges i escenaris per a aquesta pel·lícula. Per fer-ho vàrem dividir la classe en tres grups i cada un d'ells s'havia d'encarregar de realitzar el disseny d'un dels tres mons.  Cada món havia d'estar clarament diferenciat dels altres per fer-ho s'havien de posar d'acord els integrants de cada grup, i posteriorment els grups entre ells, sobre quina gamma de colors utilitzarien, quines serien les formes recurrents, quins props hi hauria a cada món, quin estil gràfic utilitzarien, com ho presentarien...

Al final  de l'exercici cada un dels grups va entregar un dossier amb els seus dissenys. Tot i que no vàrem tenir gaire temps el total de pàgines dels dossiers va ser d'unes 150.  Algunes mostres dels dissenys que es varen realitzar són aquests:
Alícia en el món real




Alícia en el país de les meravelles











Alícia in Dark World








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada